Blog yazmaya yeni başladığımda, yazılarımda beni en çok zorlayan şeylerden biri yazıların sonuydu. Evet, garip ama gerçek. 500-600 kelimelik makaleler yazmak zor gelmiyordu ama yazıyı bitirirken nasıl bitireceğime karar vermek, son noktayı koymak beni bir hayli zorluyordu.

Konuyu bitir bitirmez yazıyı sonlandırmak hiç bana göre değil. Biriyle sohbet ettikten sonra vedalaşmadan orayı terk etmek gibi geliyor. Bu yüzden yazıyı sonlandırdığım cüle ya da paragrafa azami özeni gösteriyorum. Belki okuyucuya saygıdan, belki des adece bir takıntı olduğu için bunu yapıyorum, bilemiyorum ama eminim benimle aynı durumda olan blog yazarları vardır. Bu yüzden kendi kullandığım yazı sonlandırma şablonlarını ve yöntemlerini pasylaşmak istedim.

Blog Yazısını Sonlandırmak Ciddi Bir İştir

1. Konun Özetini Yazabilirsiniz

Özellikle bilgi içeren bir yazı yazdığınızda kullanabileceğiniz bir yazı sonlandırma tekniğidir. Yazıda anlatılmak istenen ana fikire vurgu yapabilir, üzerinde durulan konuları madde imleriyle özetleyebilir, kısaca bu yazıda ne anlatılmak istendiğini yazabillirsiniz.

2. Soru Sorabilirsiniz

Benim en sık kullandığım yöntem biri soru sormaktır. Özellikle nitelikli yorumlar gelmesine neden olduğu için yazıları bir veya birkaç soruyla sonlandırmayı seviyorum. Yazıya ekleyecek birşeylerinin olup olmadığını, anlatılan konuyla ilgili deneyim ve düşüncelerinin neler olduğunu sorarak yazıyı bitirmek güzel bir alternatif.

3. İlgili Linkler Verebilirsiniz

Çoğu blogda “benzer yazılar eklentisi” olduğu için blogda daha önce benzer kategoride yazılmış yazılar otomatik olarak öneriliyor. Fakat ilaveten yazıyı yazarken faydalandığınız kaynakların ve konuyla ilgili internette yazılmış başka yazıların linklerini okuyucuyla paylaşabilirsiniz. Eminim hoşlarına gidecektir.

4. Okuyuculara Ödev Veya Görev Verebilirsiniz

Birkaç kez denediğim ve çok güzel reaksiyon aldığım bir yöntem bu. Örneğin Blog Hocam’ın 5N1K’sını yazdığım okuyuculardan da kendi 5N1K’larını yazmalarını isteyerek sonlandırmıştım. Böylece hem okuyucuyla aranızdaki bağ güçlenir hem de güzel yorumlar alabilirsiniz.

5. Takip Etmelerini Veya Paylaşmalarını İsteyebilirsiniz

İddialı ve kaliteli bir yazı yazdıktan sonra yazıyı “bunun gibi yazılardan haberdar olmak için şuradan takipedebilirsiniz” şeklinde sonlandırarak hem sosyal kanallardaki takipçi sayınızı hem de abone sayınızı arttırabilirsiniz. Ayrıca yazıyı sosyal medyada paylaşmalarını da isteyebilirsiniz. İsteyenin bir yüzü… :)

Söz Sizde

İşte bu da listedeki 2 numaralı  yazı sonlandırma yöntemi :) Sizlerin yazı sonlandırırken kullandığınız veya kullanabileceğimiz yöntemleri paylaşmanızı rica ediyorum. Zihnimizi açın lütfen!

Yorum Gönder

 
Top